تابلو چلنیوم الماسی

یکی از جدیدترین و خلاقانه ترین حروف تابلو برجسته در خانواده تابلو های تبلیغاتی می باشد تابلو چلنیوم الماسی یا لبه پانچ که با جلوه گری از نمای کناری چند سالی است مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. تابلو چلنیوم لبه پانچ با پلکسی گلاس سفید و دوبل پلکسی طلایی پانچ با نور آفتابی که نور را از خود عبود می دهد و زیبایی خاص و جلوه بصری منحصر به فردی را به تابلو چلنیوم می بخشد مناسب برای تابلو های سردر از جمله اصناف مرتبط با کالاهای لوکس و سالن های زیبایی و غیره می باشد.

شرکت MAT CNC  قادر است تمامی خدمات از جمله خدمات CNC و لیزر، تابلو سازی و نور پردازی، دکوراسیون داخلی و کابینت و نورد و خم کاری…برای شما مشتریان عزیز با کیفیت بالا ارایه دهد.

تابلو چلنیوم الماسی به دلیل دارا بودن اشکال مختلفی مانند دایره ، ستاره و  که روی پلکسی گلاس توسط دستگاه لیزر برش داده می شود ، نور SMD را از قسمت های برش داده شده عبور می دهد ، که همین امر باعث شکست نور در تابلو خواهد شد و با عبور از کنار آن شاهد نمایی زیبا و چشم نواز خواهیم بود.

نکته مهم!

تابلو های برجسته الماسی فقط شامل حروف چلنیوم نمی باشد و در تابلو های برجسته استیل و نئون پلاستیک با تلفیق های متفاوت نیز به کار می رود.

🔔 حتما بخوانید: تابلو پلکسی گلاس و انواع آن

انواع تابلو چلنیوم الماسی

همانطور که در قبل تر اشاره کردیم، تابلو چلنیوم الماسی از خانواده تابلو چلنیوم محسوب می شود که ظاهری براق و درخشان همچون الماس دارد و زمانی که مشتری به تابلو نگاه می کند دانه های ریز الماس هنرنمایی کرده و نگاه مشتریان را معطوف خود می نماید. نقطه های درخشان و نورانی تابلو چلنیوم الماس دقیقاً سنگ براق و قیمتی الماس را برای مشتریان تداعی می کند.

دلایل پرطرفدار بودن تابلو چلنیوم الماسی

  • وجود تنوع در رنگ
  • رفلکس های پانچ ورق
  • پانچ ورق پلکسی نسبت به پانچ ورق های استیل و فلز قیمت کمتری دارد و مقرون به صرفه می باشد.

۱- تابلو چلنیوم  الماسی کریستال :

تابلوچلنیوم تابلویی است که به شیوه های متفاوت اجرا و پیاده سازی می شود که کریستال و الماسی بودن حروف برجسته چلنیوم یکی از تکنیک هایی است که سبب زیباتر شدن تابلو چلنیوم می شود. در ساخت آن علاوه بر برش هایی که تابلوساز به شکل الماس بر روی پلکسی ایجاد می کند از دانه های کریستال نیز بهره برده و از ورق پلکسی گلاس شیشه ای جهت ساخت تابلو استفاده می کند البته می توان از ورق آلومینیوم نیز استفاده نمود.

تابلو چلنیوم الماسی کریستال

۲- تابلو چلنیوم  الماسی استیل :

استیل ورق شفاف و براق است اما نمی تواند نور را از خود عبور دهد به همین دلیل می تواند بصورت ترکیبی با دیگر متریال ها ساخته شود. در این روش رویه حروف با استفاده از چلنیوم ساخته می شود اما لبه های حروف با استفاده از متریال استیل طراحی و پیاده سازی می شود.

تابلو چلنیوم الماسی استیل

۳- تابلو چلنیوم الماسی فلزی :

برای ساخت لبه های حروف از فلزات متعدد همچون آهن ، مس یا گالوانیزه استفاده می شود.

تابلو چلنیوم الماسی فلزی

۴- تابلو چلنیوم الماسی رینگی :

برای ساخت تابلوچلنیوم الماسی رینگ لبه های حروف توسط دستگاه های مخصوص همچون رینگ برش داده می شود و نور علاوه بر رویه حروف از بخش های رینگی نیز به چشمها به صورتی خیره کننده متصاعد می شود.

تابلو چلنیوم الماسی رینگی

۵- تابلو چلنیوم الماسی پانچی :

پانچ نوعی سواراخ کاری است که بر روی لبه های حروف برجسته چلنیوم اعمال می شود. ساخت تابلو چلنیوم الماسی پانچی نیز بدین شکل است که رویه حروف با استفاده از چلنیوم ساخته می شود و لبه ها به شکل ردیفی و یا زیگزالی پانچ می شود.

نکاتی قابل توجه در ساخت تابلو چلنیوم پانچی که بهتر است بدانید:

۱- قطر پانچ :

اندازه قطر سوراخ های پانچ شده در تابلو چلنیوم الماسی بسیار مهم است ، زیرا اگر از حد معمول کوچکتر باشد نور به شکلی جذاب از آن نمایان نمی شود و زیبایی تابلو زیر سوال می رود و اگر بیش از حد بزرگ باشد داخل کار نمایان شده و باز هم جلوه زشتی برای تابلو به اجرا در می آید . پس اندازه قطر پانچ ها می بایست در حد معمول باشد.

۲- تراکم پانچ :

تراکم پانچ به تعداد سوراخ های پانچ شده اطلاق می شود که پایین یا بالا بودن آن زیبایی تابلو را زیر سوال می برد و می بایست با سایز و ارتفاع حروف تناسب داشته باشد تا خوش بدرخشد.

۳- قطر لبه پانچ :

پایین بودن قطر لبه پانچ سبب نمایان شدن لامپ ها می شود و جلوه کار را مخدوش می کند.

آموزش ساخت تابلو چلنیوم الماسی :

مرحله اول :

تابلوساز به مکان نصب تابلو چلنیوم رفته و طول و عرض تابلو را اندازه گیری نموده و زاویه دید مناسب جهت نمایش تابلو را می سنجد.

مرحله دوم :

پس از برآورد متراژ تابلو ، تکنسین کار اقدام به طراحی تابلو و حروف برجسته با استفاده از نرم افزارهای طراحی نظیر کورل دراو ، اتوکد و تری دی مکس می نماید و اندازه ، فونت و ضخامت حروف برجسته را تعیین می کند .

مرحله سوم :

تابلوساز اقدام به برش حروف طراحی شده بر روی پلکسی می نماید که این کار تا حدی با استفاده از دستگاه برش لیزری انجام می پذیرد.

مرحله چهارم :

در این مرحله تابلوساز برش هایی بر روی پلکسی انجام می دهد که این برش ها سبب شکست نور شده به همین دلیل پس از نصب تابلو و روشنایی آن ، ما می توانیم اشکال هندسی همچون الماس را بر روی تابلو مشاهده کنیم .

مرحله پنجم :

پس از برش حروف ، لبه های حروف ساخته می شود و پس از اعمال خم کاری و شیارکاری ، لبه ها به بدنه حروف توسط چسب ، چسبانده می شود .

مرحله ششم :

نوبت به نصب لامپ های اس ام دی در داخل تابلو می رسد . لامپ های اس ام دی به سه شکل شاخه ای ، خطی و یا نواری موجودند که با توجه به نوع تابلو و سفارش مشتری یکی از آنها مورد استفاده واقع می شود .

مرحله هفتم :

حروف ساخته شده بر روی زیرساز نصب می شوند . معمولاً از ورق پی وی سی برای زیرسازی تابلو چلنیوم الماسی استفاده می شود  اما در صورت سفارش مشتریان زیرساز می تواند با استفاده از متریال هایی نظیر ورق کامپوزیت ، چوب ترموود ، شیشه یا سنگ انجام پذیرد که منجر به ساخت دو تابلو زیر می شود.

مرحله هشتم :

کار طراحی و پیاده سازی تابلو انجام شده و تابلو به محل نصب برده می شود و سپس تابلو به در محل نصب می شود و سیم ها و اقلام اضافی به پشت کار منتقل می شود.

مرحله نهم :

تابلو روشن شده و اشکالات احتمالی آن رفع می شود.

و در آخر…..

قیمت تابلو چلنیوم الماسی

عوامل زیر می توانند در تعیین قیمت تابلو چلنیوم الماسی دخیل باشند.

  • ارتفاع تابلو از زمین
  • متر محیط حروف برجسته
  • نوع و برند پلکسی گلس بکار رفته در تابلو
  • نوع و برند لامپ های ال ای دی یا اس ام دی مندرج در تابلو
  • زیرساز تابلو که می تواند پی وی سی، ورق کامپوزیت، چوب ترموود ، سنگ و یا شیشه باشد.
  • منبع تغذیه
  • دستگاه خنک کننده
  • تایمر جهت روشن و خاموشی تابلو
  • جنس و نوع رول چلنیوم
  • و دیگر متریال های اضافی که مشتریان سفارش می دهند.