مت سی ان سی، MAT CNC

انرژی چین چیست و انواع آن کدامند؟

انرژی چین چیست

انرژی چین یا همان انرژی محافظ کابل پر کاربرد ترین نوع انرژی است که برای تنظیم ولتاژ برق وسایل برقی استفاده می­شود که از قطعات پلیمری ساخته و تولید گردیده اند که دارای خاصیت ضد­ سایشی می باشند و این روابط بسته به نوع میزان خم بودن کابل می­باشد که از یک مقدار مشخصی نباید کمتر باشد. همچنین توانایی بالایی در رفت و آمد به مقدار خیلی زیاد دارد. نام دیگر آن، انرژی گاید می باشد. برای انتقال برق از تابلو اصلی برق تا محور­ ها و موتور­ها از آن استفاده می­کنند. همچنین از این نوع انرژی برای محافظت و افزایش طول عمر بیشتر کابل­ ها استفاده می شود.

کاربرد انرژی چین چیست؟

از انرژی چین (محافظ کابل، انرژی گاید) برای انتقال شلنگ های گاز، برق یا مایعات بدون شکستگی و خمش، از تابلو اصلی برق تا موتور ها و محور ها استفاده می کنند.

همچنین از آن (محافظ کابل، انرژی گاید) برای احتراق و شلنگ های پنوماتیک یا هیدرولیک متصل به ماشین آلات متحرک نیز استفاده می گردد.

حتما بخوانید : دنده شانه ای مورب چیست؟

اگر کابل را به تعداد دفعات از یک بخش یا نقطه، به سمت های متفاوت مانند چپ و راست خم نمایید، بعد از چند حرکت سیم های داخلی کابل به دلیل اینکه تحت کشش می باشند قطع می گردند.

انواع انرژی چین

انرژی چین باز:

از مدل باز آن در محیط های باز و مناطقی که گرد و خاک زیادی دارند به علت راحتی نگهداری بیشتر مورد استفاده قرار گرفته می شوند.

انرژی چین بسته:

از مدل بسته آن در محیط هایی که امکان پاشیدن مواد شیمیایی و آب وجود دارد به علت افزایش طول عمر کابل استفاده می کنند.

این محصول یکی از پر کاربرد ترین انواع انرژی برای تنظیم ولتاژ برق وسایل برقی می باشد. اما وظیفه ی آنها این است که کابل را در راستای حول یک دایره خم و راست نماید و این کار موجب به تعویق افتادن زمان قطع شدن سیم های داخلی کابل می گردد.

وظیفه ی دیگر آن محافظت از کابل در برابر برخورد قطعات سیم ها و کابل ها، اشیا و … می باشد. در برخی از انواع مدل های آن به علت نوع طراحی ویژه و به خصوصشان از سیم های داخلی کابل ها در برابر جرقه در دستگاه های هوابرش و یا پلاسما و سفاله تراش نیز محافظت می نمایند.

عوامل موثر در انتخاب، نصب و خرید انرژی چین

چند نکته در رابطه با انرژی چین