دستگاه های سی ان سی (CNC) چه خدماتی را ارائه میدهند؟

خدمات دستگاه های سی ان سی CNC آینده صنایع مختلف را متحول کرده است. دستگاه های سی ان سی به پیمانکاران ساختمانی و کارکنان صنعت پتروشیمی و صنعت های دیگر این امکان را می دهد تا قطعه ها و کالاهای مورد نظر خود را با سرعت و دقت بالا با تلرانس چند هزارم و با کیفیتی بی نظیر به مشتریان خود ارایه دهند. دستگاه CNC و آموزش استفاده از آن هزینه بر و زمان بر و نیازمند تخصص مختص به خود می باشد.

بسیار مهم است که شما قبل از خرید دستگاه سی ان سی از خدمات پس از فروش شرکت فروشنده مطمئن شوید. اهمیت این مورد نسبت به موارد دیگر بیشتر است و اگر برای بررسی بقیه موارد وقت ندارید این مورد را تا میتوانید صبورانه جلو ببرید. در واقع آنچه که حائز اهمیت است، خود دستگاه و کیفیت آن نیست؛ بلکه خدماتی است که بر روی دستگاه به شما ارائه می شود. هر دستگاهی به خدمات فنی و سرویس دوره ای و قطعات مصرفی نیاز دارد تا بتواند به کار خود ادامه دهد.

خدمات دستگاه سی ان سی(CNC)

آنچه در این مقاله می خوانید :

  • دستگاه فرز CNC و خدمات آن
  • خدمات CNC چوب
  • تزریق پلاستیک و قالب گیری تزریقی و خدمات CNC قالبسازی
  • دستگاه برش CNC بر روی فوم و یونولیت و خدمات آن

دستگاه فرز CNC

در این دستگاه CNC به جای لیزر از ابزار و مته برای بُراده برداری استفاده میشود. دستگاه فرز CNC برای برشکاری و حکاکی انواع سنگ، چوب و فلزات مناسب است. مزیتی که این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های لیزر سی ان سی دارد، عمق برش و حکاکی  آن میباشد. ابزارهای مختلفی برای نصب روی هد همراه دستگاه وجود دارد که طرح‌های مختلفی می‌توان با آن حکاکی کرد.

خدمات دستگاه سی ان سی

خدمات فرز CNC

بخش خدمات فرز CNC که شامل ماشین های CNC مدرن است. در اغلب موارد، ما را قادر می سازد تا همه مراحل پردازش از چرخاندن، فرز و حفاری را تنها در یک دستگاه CNCداشت. این کار موجب صرفه جویی در زمان برای تنظیم و کاهش خطا در قطعات تولید شده CNC شود. فرزکاری مزایای متعددی نسبت به سایر فرآیندهای تولید دارد. یکی از این مهمترین مزایای آن هزینه مقرون به صرفه آن است. خدمات فرزکاری CNC می تواند هر نوع ۲D یا ۳D را تولید کند.

خدمات فرز CNCشامل موارد زیر میشود:

  1. خدمات ماشینکاری انواع قطعات قالب های صنعتی
  2. ساخت انواع قطعات صنعتی خاص
  3. قطعه سازی و سری تراشی
  4. خدمات فرز CNC سه محور برای قطعات پیچیده

خدمات برش و تراش با فرز سی ان سی(CNC)

در موارد متعددی سازندگان کابینت، دکوراتورها، تابلوسازها و …  برای تراش یا برش MDF، نئوپان، فیبر، پلکسی گلاس، ورقه های کامپوزیت و سایر مواد، نیاز به خدمات CNC دارند. نیاز به خدمات CNC به خصوص زمانی جدی تر می شود که طرح های مورد نظر حاوی برش، منحنی و پیچیدگی باشند و یا لازم باشد تراش به صورت عمیق یا سه بعدی انجام شود.

محاسن برش و تراش با CNC به شرح زیر است:

  • دقت بالای برش و تراش
  • سرعت بالای برش و تراش دو بعدی
  • همسان بودن تمام قطعات برش، تراش خورده با طرح یکسان

دستگاه های فرز CNC می توانند با دقت بسیار بالایی، پیچیده ترین طرح های برش و تراش را اجرا کنند. علاوه بر این، دستگاه های CNC می توانند ورق های MDF یا غیره را متناسب با طرح دلخواه خود تراش دهند، سوراخ کنند و ابزار بزنند.

از سری خدمات برش با دستگاه سی ان سی (CNC) که میتوان به آنها اشاره کرد:

  • برش CNC برای ساخت اجزای کابینت
  • برش CNC برای ساخت ست خواب و سیسمونی و سایر مصنوعات MDF
  • برش CNC برای ساخت تابلوهای مورد نیاز تابلوسازان
  • برش کامپوزیت پنل ها برای ساخت قطعات مورد استفاده در نما
دستگاه سی ان سی (CNC) حتما بخوانید : دستگاه سی ان سی چیست؟

خدمات دستگاه سی ان سی (CNC) چوب

خدمات دستگاه سی ان سی چوب شامل کابینتهای مختص آشپزخانه، کمدهای منازل و  شرکتها، مبلمان ها و انواع دکوری ها و مصنوعات چوبی دکوری و تزئینی میباشد. برای تولید این محصولات ابتدا طرح مورد نظر توسط نرم افزار اتوکد طراحی میشود و سپس با دستگاه های سی ان سی برش ها یا حکاکی های مورد نظر بر روی قطعه مورد نظر اعمال میگردد.

خدمات دستگاه سی ان سی چوب

ماشینکاری و تراش CNC

تراش CNC شامل حذف دقیق لایه های مواد در یک زمان می شود. این فرآیند اجازه می دهد تا مواد مختلفی با محدودیت های چندگانه مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، به دلیل کنترل کامپیوتر، برش ها و اندازه ها بسیار دقیق و کنترل شده هستند.

تزریق پلاستیک و قالب گیری تزریقی و ساخت قالب صنعتی

همانطور که از نام آن پیداست، این فرایند شامل تزریق مواد به یک قالب است. این عمل با ذوب کردن مواد موجود در انبار و تحریک آن به قالب با فشار بالا انجام می گیرد، سپس این قسمت اجازه می دهد تا در قالب خنک شود و سپس از قالب خارج شود. این روند برای بخش بعدی به طور مکرر صورت میگیرد و قالب مورد نظر تولید می شود.

کاربرد اصلی دستگاه تراش در قالب سازی و تراشکاری، ایجاد تغییر در اندازه و سایز قطعات ایجاد شده ، تغییر در فرم آن ها و … می باشد. در تمام عملیات هایی که در قالب سازی و تراشکاری صورت می پذیرد، مانند تراشکاری، سوراخکاری، فرزکاری و یا… براده ی زیادی تولید می شود. در این حالت نیرویی برابر بیست تن بر اینچ مربع وارد می‌شود، که این مقدار نیروی بسیار زیاد باعث ایجاد کشش و تغییر فرم فلز می شود و از طرفی باعث ایجاد حرارت می گردد و حرکت براده در طول سطح برش باعث اصطکاک می شود و این مقدار اصطکاک در لبه برش رنده تولید حرارت می‌کند، که این عامل خود به تنهایی یک عامل مهم در هنگام براده برداری می باشد.

خدمات دستگاه سی ان سی

خدمات CNC قالبسازی

  • سرعت در خدمات CNC و تزریق پلاستیک: اگر به مدت ۱۰ هفته به ۱۰ قسمت نیاز دارید، ماشینکاری CNC احتمالا تنها راه حل شما میباشد.
  • هزینه خدمات CNC و تزریق پلاستیک : هزینه واقعی در هر بخش از قطعات قالب گیری تزریقی به طورکاملا قابل توجهی ارزان تر از قطعات ماشینکاری است.متاسفانه، برای قالب گیری تزریقی، ایجاد قالب می تواند هزینه های بزرگ را در پیش رو داشته باشد.
  • مواد: برای قطعات قالب گیری تزریقی، انتخاب مواد می تواند بیشتر محدود باشد. با در نظر گرفتن قالب تزریق، مواد با کارآیی بیشتری تولید می شوند.

دستگاه CNC برش بر روی فوم

در گذشته فرآیند ساخت دکور و برش یونولیت با استفاده از سیستم های سنتی نظیر المنت دستی، کاتر، اره مویی و … انجام می گرفت. استفاده از این روش ها در برش یونولیت باعث اتلاف وقت، کاهش دقت کار و محدودیت برش و افزایش میشد. از سوی دیگر روش های جدید نظیر سی ان سی لیزری نیز پاسخ گوی فرآیند برش یونولیت در قطرهای بالا نظیر ورق های ۱۰ سانتی متر به بالا نیست. از طرفی دستگاه های سی ان سی المنتی نیز نمی توانند برش های داخلی کار را به خوبی انجام دهند و  استفاده از این روش موجب محدودیت در عملیات برش میگردد.

با توجه به این موارد متخصصان با بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه های CNC ویژه برش یونولیت و فوم و ارایه روش های نوین که هیچکدام از این محدودیت ها را ندارد اقدام به ارائه دستگاه سی ان سی برش دهی یونولیت نموده اند به طوری که فرآیند برش دهی ورق های یونولیت با دقت بسیار و در سریع ترین زمان ممکن با قطر نامحدود صورت می گیرد. دستگاه های برش فوم قابلیت برش فوم به صورت دو بعدی و سه بعدی را دارد. این دستگاه برای حجم‌سازی و تولید ماکت‌های از جنس فوم با چگالی مختلف به کمک سیم داغ استفاده می‌شود.

خدمات دستگاه فوم سی ان سی

خصوصیات دستگاه CNC برش بر روی فرم

دستگاه های برش CNC بر روی فوم شامل خصوصیات متعددی است که به برخی از آنها اشاره میکنیم:

  • قابلیت وارد کردن بلوک های فوم از دو طرف به دستگاه
  • قابلیت مجزا کردن محورها به صورت غیر همزمان جهت برش شکل های مخروطی
  • سرعت بالای محور ها حداکثر ۲۰ متر بر دقیقه با دقت حرکت ۰.۰۱ میلیمتر
  • قابلیت نصب سیستم milling جهت حکاکی و قالب سازی بر روی فوم
  • مجهز به محور چرخشی افقی (horizontal lathe) جهت برش ستونهای مارپیچ و …
  • مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی،دکوراسیون ، تابلو سازی و….
برش لیزر چیست حتما بخوانید : برش لیزری چیست؟

خدمات دستگاه سی ان سی (CNC) برش بر روی فوم و یونولیت

با استفاده از دستگاه های CNC برش یونولیت می توان انواع برش ها را بر روی یونولیت و فوم انجام داد. از خدمات این دستگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برش انواع یونولیت در اندازه‌های مختلف
  2. ساخت انواع ماکت های یونولیتی
  3. ساخت انواع قالب های یونولیتی
  4. حکاکی سه بعدی بر روی فوم
  5. ساخت قطعات تزئینی
  6. برش علائم برای ساخت حجم های شهری

در راستای خدمات دستگاه های سی ان سی (CNC) به چه نکاتی باید توجه کرد؟

شما هر دستگاه CNCای را که تهیه کرده باشید، ظرف کمتر از ۶ ماه به سرویس دستگاه نیاز پیدا میکنید. بعضی قطعات مصرفی هستند و به مرور مورد استهلاک قرار میگیرند و باید جایگزین شوند. در هنگام خرید دستگاه به دقت و وسواس، نوع خدمات ارائه شده توسط شرکت فروشنده دستگاه را بررسی کنید. هر قدر دراین مرحله زمان صرف کنید و مطمئن تر سراغ گام بعدی بروید در آینده و حین کار کمتر دچار مشکل خواهید شد.

شرکت تازه تاسیس قطعا نمی تواند گزینه خوبی برای ارائه خدمات باشد چرا که تجربه کاری طولانی ندارد، مگر اینکه به صورت کاملا حرفه ای وارد این بازار شده باشد. خدمات دستگاه مورد بسیار مهمی میباشد که حتما باید به صورت جدی به آن توجه کرد. در هنگام خرید دستگاه به نوع و مقدار خدمات دقت کنید.

فروش حرفه ای دستگاه های جدید بسته به نوع خدمات و همچنین برنامه ریزی های تکمیلی در رویه فعالیت بسیار مورد توجه قرار دارد. این دستگاه با دارا بودن موارد اجرایی خاص می تواند پیرو دستور اجرای کاربرد آن در راستای سیستم های اجرای با سیستم مته پیشرو و کاملا حرفه ای عمل کند.

فروش دستگاه CNC در کشور ایران با استقبال بسیاری مواجه شده است. از این رو به علت استفاده صنعتی از این دستگاه در قسمت برش و به ویژه برش چوب و برش سنگ یا استفاده از این دستگاه سی ان سی برای برش مجسمه ها یا اصطلاحا پیکرتراش ها بسیار مورد توجه قرار دارند.