مشخصات دستگاه برش لیزر

مشخصات دستگاه برش لیزر به این صورت است که یک تیوب شیشه‌ای دارد که همانند حباب لامپ می باشد و مولد پرتو لیزر است. یکی از عوامل موثر بر قیمت دستگاه لیزری، توان تولیدی همین تیوب است که هرچه بالاتر باشد قیمت دستگاه نیز بیشتر خواهد شد.

از ویژگی‌های دیگری که بر قیمت دستگاه برش لیزر اثر گذار است، میز ثابت و یا برقی است. که اگر این میز ثابت باشد باید برای برش و به دست اوردن فاصله کانونی نازل دستی تنظیم شود که در این صورت اگر متریال های متعددی برش نشود روش مقرون به صرفه ای است.

🔔 حتما بخوانید: دستگاه سی ان سی ام دی اف

 ولی اگر میز برقی باشد به راحتی به صورت آسانسوری برای حکاکی و برش بر روی انواع متریال ها قابل تنظیم خواهد بود. همچنین عوامل دیگری همچون طول مفید تیوب لیزر و توان منبع تغذیه و قدرت چیلر خنک کننده نیز در قیمت نهایی دستگاه لیزر اثر مستقیم دارد.

عملکرد دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر ماشینی است که از آن برای برش دقیق فلز و غیر فلز استفاده می‌شود.

از این دستگاه صنعت استفاده زیادی می‌شود چرا که عملیات برش را با دقت و سرعت بالایی انجام می دهد. با کمک آن می توان بر روی اجسام مختلف برش و سوراخکاری کرد و یا اشکال مختلف را بر روی مواد حک نمود.

دستگاه برش لیزر

عملکرد دستگاه برش لیزر به این صورت است که ابتدا اشعه لیزری از هد دستگاه بر روی جسمی که قصد برش و یا حکاکی آن را داریم تابیده می‌شود و سپس این پرتوی لیزری با توجه به میزان قدرتی که برای آن تعریف شده است قسمت مورد نظر را برش میدهد و یا موجب تصعید آن می‌شود(حکاکی) و در پایان قسمت های برش خورده با گاز فشار بالا از روی جسم برداشته شده تا سطح صاف و سیقلی قطعه اصلی باقی بماند.

قیمت دستگاه برش لیزر

اگر به دنبال خرید دستگاهی می باشید که برای حکاکی غیرفلزات استفاده کنید توصیه می شود که از دستگاه‌های با وات کمتر استفاده گردد. ولی اگر به دنبال برش لیزری و برشکاری می باشید بهتر است دستگاه‌های با قدرت وات بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. نسبت به وات دستگاه قیمت دستگاه برش لیزری میتواند متفاوت باشد.

🔔 حتما بخوانید: دستگاه سی ان سی چوب چیست؟

قیمت انواع دستگاه برش لیزر و حکاکی

دستگاه حکاکی و برش لیزر یک دستگاه کارامد و با صرفه اقتصادی است. ابعاد این دستگاه ها امکان نصب آن را در فروشگاه و کارگاه‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی ایجاد می‌کند. بیشتر دستگاه‌ های برش لیزر را می‌توان جهت نصب به صورت دمونتاژه یا در ۴ قطعه جدا از هم نیز حمل نمود.

این کار به راحتی صورت می گیرد و به سهولت در محل نصب از درب‌های کوچک به عرض ۷۰ سانتی‌متر و راه‌پله‌های باریک عبور می‌کند. دستگاه حکاکی و برش لیزر دارای مجاری عبور ورق کامل پکس گلاس هستند، این قابلیت به کاربر اجازه می دهد که  بتواند ابعاد کامل ورق پکس گلاس را در ۲ مرحله به آسانی برش بزند.

خرید دستگاه برش لیزر

برای خرید دستگاه برش لیزر یا قطعات دستگاه لیزر شما باید با توجه به نیازتان دستگاه خود را انتخاب نمایید. برای برش لیزر لازم است دستگاه‌های قوی‌تر با وات بالا تهیه نمایید و برای حکاکی لیزر بهتر است از لیزر با توان کمتر استفاده شود.

دستگاه-برش-لیزر

از جمله نکات دیگری که در این زمینه وجود دارد به شرح زیر می باشد:

سایز میز کار:

میزکار بزرگتر باعث می‌شود متریال بزرگتری روی میز قرارگیرد و مراحل کار سریعتر پیش‌ رود.

توان تیوپ:

بسته به اینکه برش یا حکاکی انجام می‌دهید می توانید تیوپ‌هایی با وات بالاتر یا پایین‌تر خریداری کنید.

میز ثابت یا میز برقی بودن:

اگر این میز ثابت باشد باید برای برش روی قسمت های مختلف متریال این چرخش به صورت دستی باید انجام گیرد.

ولی اگر میز برقی باشد دیگر به راحتی قابل چرخش برای حکاکی خواهد بود.

چند نکته که هنگام خرید دستگاه برش لیزر باید به آن دقت کنید:

دستگاه‌هایی که بصورت کارگاهی و دستی مونتاژ می‌شوند فاقد کیفیت و امنیت لازم هستند. به همین دلیل شاید قیمت آنها کمتر باشد اما خرید آنها معقولانه نیست.
هنگام خرید می بایست دقت شود که تمامی قسمت‌های دستگاه شامل گارانتی باشد. البته قطعات مصرفی شامل گارانتی نیستند.
نکته بسیار مهم و تاثیر گذار روی قیمت دستگاه، خدمات پس از فروش آن می باشد. حتما باید از فروشنده درباره خدمات پس ازفروش دستگاه لیزر خود پرس‌وجو شود.

از جمله موارد قابل توجه هنگام خرید، سایز میز کار است. باید با توجه به متریال مورد استفاده و سایزی که قرار است برش روی آن صورت گیرد، سایز میز کار خود را انتخاب کنید. اگر سایز متریالی که قرار است روی آن طرحی حکاکی شود بزرگ باشد به همان نسبت باید میز دستگاه لیزر نیز بزرگ انتخاب شود در غیر این صورت متریال روی دستگاه جای نمی گیرد.

دستگاه برش لیزر-1

تفاوت برش لیزر با برش سی ان سی

به این روش است که در برش لیزر؛ برای برش اجسام از یک پرتو لیزر استفاده می شود که با تاباندن روی سطح جسم، برش انجام می شود.

 اما در برش CNC، برش به وسیله مته انجام می شود و همچنین سی ان سی در برش گوشه‌ها دچار مشکل است و نمی‌تواند کنج‌ها را به صورت تیز و قائم برش داد.

معمولا از برش لیزر برای ساخت محصولات متعدد، استفاده می کنند. هم چنین امروزه این فناوری در مدارس، کسب و کارهای کوچک و مراکز سرگرمی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه برش لیزر با هدایت کردن خروجی یک لیزر قدرتمند بر روی ماده مورد نظر کار می کند. معمولا در این روش از لیزر برای حکاکی لیزر یا برش طراحی های مختلف بر روی مواد متعددی استفاده می گردد.

و لیزر صنعتی در صنایع مختلفی مانند : صنایع نظامی، ساختمانی، هوافضا، پزشکی، آزمایشگاهی و پژوهشی، ارتباطاتی، فیزیک، شیمی و … کاربرد دارد.

خدمات برش لیزر بر مبنای قیمت گذاری

خدمات برش لیزر و حکاکی لیزر به روش های مختلفی قیمت گذاری می شود. مبنای قیمت گذاری بر اساس زمان برش تعیین می شود به این معنی که هر چقدر زمان برش طول بکشد بر اساس واحد دقیقه قیمت محاسبه می شود.