برش لیزری پلکسی گلاس چیست؟

برش پلکسی گلاس که نوعی پلاستیک می باشد که ظاهری شبیه به شیشه دارد و بسیار شفاف می باشد به کار می رود. پلکسی گلاس با اسامی مختلفی نام گذاری می شود که عبارتند از: طلق، اکریلیک، پلی اکریلیک و پلکسی است جنس پلکسی گلاس از نوعی پلی کربنات شفاف می باشد. پلکسی ماده ای می باشد که به راحتی برش خورده و حکاکی روی آن به سادگی قابل انجام است و شکل پذیری آن هم بسیار خوب می باشد. این ماده به خاطر زیبایی، مقاومت، شفافیت و سبکی در سال های اخیر کاربرد های بسیاری پیدا کرده است.

شرکت MAT CNC  قادر است تمامی خدمات از جمله خدمات CNC و لیزر، تابلو سازی و نور پردازی، دکوراسیون داخلی و کابینت و نورد و خم کاری…برای شما مشتریان عزیز با کیفیت بالا ارایه دهد.

پلکسی گلاس از متریال هایی می باشد که امروزه برای ساخت کارهای تزیینی و خاص مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل زیبایی خاصی که دارد، بسیار مورد پسند قرار گرفته است. از این متریال اغلب در زمینه تبلیغات استفاده می شود و برای برش این متریال از برش لیزری پلکسی گلاس استفاده می شود.

🔔 حتما بخوانید: دستگاه برش لیزر چیست ؟

کاربرد برش لیزری پلکسی گلاس و طلق

برای ساخت انواع ماکت از جمله: ماکت تبلیغاتی، ماکت های معماری، ماکت های عمرانی توپوگرافی، دانشجویی، صنعتی، معماری و ماکت ایران جهت معرفی، نمایش ظاهری، شرح عملکرد و نکات فنی مرتبط با آن‌ها و بسیاری دیگر…….

  •  از ساخت ماکت ها قابل استفاده برای ساخت ویترین های جذاب مغازه ها و فروشگاه‌ها با ایدهای متنوعه
  • ساخت استندهای نمایشگاهی
  • ساخت برخی از لوازم های تحریر و مقوایی
  • ساخت تابلوهای لیزری یا هنری
  • ساخت قطعات صنعتی یا دکوری
  • ساخت جعبه‌های شفاف تزئینی
  • ساخت حروف و کلمات بزرگ برای بنر ها
  • حک روی پلکسی برای ساخت جای موبایل
  • حکاکی کارت های دعوت عروسی به صورت مدرن و جذاب بر ورق های جذاب پلکسی
  • برش لیزر کارت ویزیت مطب ها و مشاغل
  • حکاکی عکس روی پلکسی
  • برش لیزر پلکسی گلاس و طلق برای نمایش متون و نقوش مختلف
  • حکاکی چهره و تصویر روی پلکسی
  • حکاکی آرم و لوگو

برش لیزری پلکسی گلاس

دستگاه مورد نیاز برای برش لیزر پلکسی گلاس و طلق

بهترین روش برای برش لیزر پلکسی و طلق استفاده از برش با دو دستگاه برش لیزر CO2 و trotec می باشد که دارای هزینه پایین تر و به صرفه تر است و قادر است هر دو فرایند حکاکی و برش را با دقت و سرعت زیاد بدون هیچگونه خطا و انحرافی انجام دهد.

انواع متریال پلکسی گلاس

ورق پلکسی گلاس مات: این نوع ورق‌ها به طور معمول زیاد استفاده نمی شوند و باید گفت که کاربرد کمی دارند و شاید به دلیل آن باشد که این ورق ها بازتاب نور خوبی ندارند.

پلکسی گلاس های میرور: این نوع پلکسی از جیوه ساخته شده که بسیار شفاف هستند؛ در واقع ساخت این چنین محصول هایی با ساخت آیینه ها یکسان است و بیشتر دیده شده است که برای تزئینات فضای داخلی ساختمان ها از آن‌ها استفاده شود.

پلکسی گلاس شفاف: این نوع ورق‌ها بسیار پر طرفدار هستند و می‌توان آن ها را جایگزین شیشه ها کرد. افرادی که از این ورق هااستفاده می کنند معمولا در مکان های متفاوتی این محصولات را به کار می‌برند.

پلکسی گلاس رنگی:  این ورق ها بیشتر در خدمات برش پلکسی و حکاکی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ این ورق ها نور را از خود عبور می دهند اما به طوری که طرخ دیگر ورق ها دیده ‌نمی شود.

پلکسی گلاس ترانسپارنت معمولی:  افراد معمولا این نوع ورق‌هارا در فضاهای نورگیر استفاده می‌کنند.

 پلکسی گلاس ترانسپارنت فسفری: این نوع ورق‌ها نسبت به دو مورد قبلی کاربرد کمتری دارند، اما زیبایی و جلوه بیشتری دارند و بیشتر در محصولات فانتزی از آنها استفاده می‌شوند.

پلکسی گلاس

موارد استفاده از برش لیزری پلکسی گلاس

برش لیزری روی پلکسی برای تابلو ها

برش لیزری پلکسی گلاس بهترین راه برای برش تابلو های تبلیغاتی می باشد. شما می توانید به راحتی با استفاده از برش لیزری پلکسی متریال خود به راحتی به هرشکل که می خواهید را برش دهید.

تابلو تبلیغاتی بهترین وسیله برای تبلیغات میدانی می باشد و برای بهتر نشان دادن کسب و کار خود می توانید از این تابلوها استفاده کنید و بهترین راه برش و ساخت این نوع تابلوهای تبلیغاتی استفاده از برش لیزری پلکسی می باشد که با سرعت ودقت بالا پلکسی شما را برش می دهد.

🔔 حتما بخوانید: دستگاه برش لیزر دو هد چیست؟

برش لیزری پلکسی برای تولید زیور آلات

زیوار آلاتی که از جنس پلکسی گلاس ساخته می شوند در بین جوانان بسیار باب شده که از زیبایی خاصی برخوردار هستند. یکی از دلایلی که از آن استفاده می کنند، زیبایی آن و دلیل دیگر مقاومت بالای آن می باشد. یکی از راه هایی که می توان پلکسی را به راحتی برش داد استفاده از خدمات برش لیزر است.

شما می توانید طرح های مختلف را روی پلکسی گلاس ایجاد کنید. برش لیزری پلکسی بهترین راه برای برش آن می باشد. برش هایی که با استفاده از خدمات برش لیزری پلکسی انجام میشود، دقت بالایی دارند و این کار به خاطر نوع برش آن می باشد.

پلکسی گلاس-1

برش لیزری پلکسی برای ساخت استند

خدمات برش لیزری روی پلکسی، بیشترین کاربرد را در صنایع آرایشی بهداشتی برای ساخت تندیس های این لوازم استفاده می کنند و شما می توانید با استفاده از خدمات برش لیزر روی پلکسی و یا همان برش لیزری استند های زیبا بسازید و باعث شوید که کالای شما بهتر دیده شده و شما فروش بیشتری کنید.

خدمات برش لیزری پلکسی گلاس باعث پیشرفت قابل توجه ای در این صنایع گردیده است. به طوری که از آن بیشتر تولید کننده های این نوع لوازم از این نوع خدمات یعنی همان خدمات برش لیزر استفاده می کنند. برش لیزر روی پلکسی باعث شیک تر شدن این نوع استند ها گردیده، چون شما با استفاده از خدمات برش لیزر روی پلکسی می توانید هر طرحی که مد نظرتان می باشد را به وجود آورید.

و در آخر

قیمت برش پلکسی گلاس

زمانی که موضوع قیمت برش لیزری پلکسی گلاس پیش می آید، باید در نظر داشت به دلیل قابلیت شکنندگی این ورق نمی توان آن را با ابزارهای تیغه ای و دستی برش زد، چرا که احتمال شکست لبه ها در برش هایی غیر از برش لیزری وجود دارد.

پس بنابراین نباید قیمت برش های دیگر را با برش لیزر پلکسی گلاس مقایسه کنیم. برای محاسبه قیمت برش پلکسی با لیزر پارامتر های متعددی همچون زمان برش، ضخامت ورق، طرح برش و … اهمیت پیدا می کنند.