معرفی ۵ ورق های سی ان سی (CNC)

استفاده از دستگاه های سی ان سی (CNC) این قابلیت را ایجاد کرده است که با استفاده از آنها می توان علاوه بر برش فلزات طرح های متنوعی را هم به آنها بخشید. توسط این دستگاه می توان پیچیده ترین و دشوار ترین طرح ها را با ظرافت تمام روی ورق های فلزی اجرا کرد. می توان گفت که بیشترین استفاده از سی ان سی (CNC) می تواند در ورق های آهنی امکان پذیر باشد زیرا این ورق ها به دلیل دارا بودن قیمت مناسبت تر در صنایع ساختمانی بیشترین استفاده را دارند.

استفاده از دستگاه های سی ان سی (CNC) این قابلیت را ایجاد کرده است تا بتواند از فلزات در استفاده از نما ها و ایجاد زیبایی استفاده کرد.

سی ان سی (CNC) ورق آلومینیوم

استفاده از ورق های آلومینیومی سی ان سی (CNC) برای نما یکی از رایج ترین متریال ها به دلیل سبکی و سرعت اجرا می باشد، حال برای طرح های زیبای معماری و برش های پیچیده از سی ان سی ورق آلومینیوم استفاده می شود. ایجاد برش و شیار بر روی ورق های آلومینیوم به کمک دستگاه سی ان سی (CNC) بصورت مکانیزه انجام می شود. سی ان سی ورق های آلومینیوم سرعت انجام کار و همچنین در مصرف ورق آلومینیوم موثر است.

🔔 حتما بخوانید: چوب ترمووود سی ان سی CNC

جالب است این را هم بدانید!

اجرای طرح های خاص به صورت دستی امکان ندارد و یا نیاز به شابلن و زمان بر خواهد بود توسط دستگاه سی ان سی (CNC) به راحتی امکان پذیر است. استفاده از آخرین فن آوری لیزر برای ارائه ایده و ایجاد محصولات منحصر به فرد با پانل های سی ان سی شده آلومینیوم برای نماهای مدرن به واقعیت تبدیل شده است.

ورق-سی ان سی CNC-آلومینیوم

مزایای استفاده ازسی ان سی (CNC) در ورق آلومینیوم

  • سرعت بالا
  • زمان بندی اجرا و سرعت تحویل
  • کاهش هزینه نسبت به روش های دستی
  • تولید ورقه های خاص در شکلهای مختلف که به صورت دستی و در حجم بالا امکان پذیر نیست.
  • امکان ایجاد شیارهای مورد نیاز جوش پلی اتیلن
  • مدیریت استفاده بهینه از ورق های آلومینیوم

سی ان سی (CNC) ورق آهنی

با پیشرفت تکنولوژی کاربرد انواع نماهای فلزی در ساختمان از جمله سی ان سی (CNC) ورق آهنی روز به روز قابلیت های نوینی را برای معماران و سازندگان به ارمغان آورده است. فلزاتی از قبیل آهن و مس و آلومینیوم که هرکدام ماهیتی متفاوت دارند روزگاری جز مصالح سنگین و غیرقابل انعطاف برای اجرا در ساختمان بودند و فقط به عنوان دستگیره و یا درب ساختمان به کار می رفتند.

اما امروزه با ظهور ماشین های پیشرفته و دستگاه های برش لیزری که انواع طرح های پیچیده را بر روی انواع فلزات ایجاد می نمایند دیگر دغدغه ای برای تولید و اجرای انواع پانل های طرح دار فلزی و پروفیل های با مقاطع خاص برای پنجره و یا لامل های کرتین وال و یا ریل های آلومینیومی نگهدارنده و یا انواع اتصالات مورد نیاز در سیستم های زیر سازی اجرای نمای ساختمان وجود ندارد.

سی ان سی (CNC) ورق آهنی

در واقع نمای فلزی به دلیل سبکی و سهولت اجرا به کمک طراحان نما به شکل خاص آمده است، دیگر نیازی نیست تا برای بازسازی نما متریال های گذشته را هر چه قدر بی کیفیت از نما جدا نمایند.

نمای فلزی می تواند به عنوان پوششی مناسب و سبک ضمن پوشاندن نماهای ناکارآمد قبلی طرح کلی ویژه ای به بنا بدهد و با ایجاد پوسته دوم برای نمای قبلی امکان فعال نمودن نمای شب را نیز فراهم آورد.

سی ان سی (CNC) اچ پی ال (HPL)

اچ پی ال ( High Pressure Laminate ) ورق هایی است با روکش طرح چوب یا طرح های متنوع دیگر، HPL ( اچ پی ال ) از ترکیب لایه های سلولزی و رزین های فنولیک به وجود می آید که پس از قرار گرفتن در دمای بالای ۱۴۵ C و فشار ۳۰۰ bar تبدیل به صفحات محکمی می شود. لایه های رنگی و ملامینه سطح نهایی را می پوشانند. دوام و مقاومت شیمیایی بالا وچسبندگی سریع و پایدار رزین های مصرفی موجب پیوند ناگسستنی لایه های مختلف پانل می گردد.

سی ان سی (CNC) اچ پی ال

HPL پانل تزئینی است که کاربرد وسیعی در زمینه های گوناگون دارد و در ابعاد مختلف و ضخامت های متنوع موجود است. به طور معمول برای پوشش داخلی و خارجی ساختمان از ورق هایی با ضخامت ۶-۸-۱۲ mm استفاده می گردد. با استفاده از دستگاه های سی ان سی (CNC) طرح و برش مورد نظر روی ورق های اچ پی ال اعمال می شود تا با در نظر گرفتن مزیت اچ پی ال طرح های متنوع و زیبایی طبق معماری اجرا شود.

خاصیت آنتی باکتریال، آنتی الکترواستاتیک و قابل شستشو بودن HPL، پاکیزگی محیط را فراهم می آورد به این علت استفاده از صفحات HPL در رستوران ها، بیمارستان ها و نمای داخلی ساختمان بسیار مرسوم است.

🔔 حتما بخوانید: دستگاه لیزر چوب چیست؟

موارد استفاده از اچ پی ال (HPL)

  • نمای داخلی و خارجی ساختمان ( زیباسازی نمای ساختمان با طرح های متنوع رنگی و طرح چوب، دکوراسیون داخلی و خارجی )
  • صنایع کشتی سازی
  • سالن های ورزشی
  • درب های خانه ها
  • صفحه کابینت آشپزخانه
  • بیمارستان ها
  • استخر ها
  • زیباسازی آسانسور ها
  • سرویس های بهداشتی و سایر مکان های مرطوب
  • رستوران ها

سی ان سی (CNC) ورق کامپوزیت

استفاده از سی ان سی (CNC) ورق کامپوزیت، تکنولوژی CNC در نصب نمای آلومینیوم کامپوزیت انجام ویرایش های اولیه، تعیین نقطه شروع، تعیین جهت برش و شیار، حرکت های جهتی آزاد در حین برش، امکان تغییر ناگهانی سرعت در حین انجام عملیات برش، اتوماتیک نمودن نحوه برش با تعریف خطوط برشی و غیر برشی، کم کردن سرعت در پیچ های تند، تطبیق اتوماتیک نقشه بر روی شیت خام، صدور گزارش و فاکتور خودکار و همچنین Optimize اتوماتیک وار ساخت قطعات از جمله ویژگی های این دستگاه می باشد.

سی ان سی (CNC) ورق کامپوزیت

نمونه پیشرفته این دستگاه سی ان سی (CNC) قابلیت دریافت مستقیم نقشه های مخصوص برش و شیار را از نرم افزارهای استاندارد نقشه کشی را دارد و همچنین جهت کنترل و فرماندهی ورق ها طراحی گردیده است بعد از انجام عملیات برش و آماده سازی قطعات، تمامی قطعات برای نصب به محل مورد نظر برده و عملیات نصب صورت می گیرد و در پایان برای درز گیری و آبندی همانگونه که قبلاً گفته شد از چسب سیلیکون و یا نوارهای لاستیکی استفاده می شود.

سی ان سی (CNC) ورق فلزی طرح دار

ورق فلزی طرح دار سی ان سی (CNC) نوعی ورق است که با استفاده از دستگاه سی ان سی برش داده می شود. دستگاه سی ان سی قابلیت برش دادن انواع فلزات نظیر آلومینیوم، استیل و آهن را دارا می باشد. ورق های استیل دارای قابلیت های بالایی می باشند و از نرمی و شکل پذیری خوبی برخوردار هستند که می توان به آسانی با دستگاه های سی ان سی طرح های زیبایی را با آنها طراحی و اجرا کرد.

سی ان سی (CNC) ورق فلزی طرح دار

و همچنین از ورق های فلزی طرح دار می توان در ساخت بسیار از وسایل و در صنایع مختلف استفاده کرد که پر کاربرد ترین استفاده ی آنها در صنایع ساختمانی می باشد.

موارد استفاده از ورق فلزی طرح دار سی ان سی (CNC)

در صنایع ساختمان سازی از ورق های فلزی طرح دار در ساخت درب ورودی ساختمان ها، پنجره، نرده های فلزی و … استفاده میشود. استفاده از این ورق ها در ساخت نرده امروزه بسیار رایج می باشد زیرا سبب زیبایی بیشتری می شود و استفاده از آنها بسیار مقرون به صرفه می باشد.